Tuesday, November 16, 2010

Salam Aidiladha



Sempena 10 Zulhijjah 1431H ini, aku ingin mengambil kesempatan mengucapkan Salam AidilAdha buat semua makhluk di muka bumi Allah ini tidak kira siapa pun anda. Ampun maaf diminta.. Semoga Hari Raya pada tahun ini lebih bermakna daripada sebelumnya.

Yang mana buat korban tu, Alhamdulillah.. Takbir dan selawat! Hati-hati masa tengah sembelih lembu tu. (Tak kisah la kerbau ke, unta ke, kambing ke) Jangan sampai kena terajang ngan kaki lembu yang tengah meronta-ronta tu. Sebelum sembelih, asah dulu pisau kasi tajam. Kalau pisau tumpul, berdosa plak kita nanti. Tengah melapah daging atau tulang belulang tu, cermat sikit. Jangan sampai terpotong jari atau tersembelih membe sebelah.

Yang mana mengalami masalah obesiti tu, janganla makan banyak sangat daging. Tapi kalau yang kurang lemak cam aku ni, ambiklah kesempatan ini untuk menambah lemak-lemak di bahagian-bahagian yang sepatutnya.. hehe.. Yang memandu tu, ingatlah orang tersayang. Jangan sampai anda pun turut terkorban.. Nauzubillah..

K,lah.. Selamat Berhari Raya dan Selamat Bercuti.. Semoga anda semua sentiasa bahagia disamping insan tersayang. Mudah-mudahan juga kita semua beroleh barakah daripada-Nya.. InsyaAllah..


No comments:

Post a Comment